خواص آدامس موم را جدی بگیرید



 

آدامس موم زنبور عسل نیز یکی از این آدامس های طبیعی است که خوشبختانه با افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات آدامس های شیمیایی، استفاده از آن دوباره دارد جان می گیرد.موم از جمله فراورده های زنبور عسل است که برای مصرف آن دو دستگی عجیبی بین افراد وجود دارد. برخی معتقدند که مصرف خوراکی موم ممکن است باعث آسیب به سیستم گوارشی انسان شود. در مقابل نیز عده ای از خواص مصرف خوراکی موم را برای قسمت های مختلف بدن بی نظیر عنوان می کنند. هر دو گروه در این زمینه شواهد و استدلال های زیادی دارند که همین موضوع باعث سردرگمی افراد برای مصرف خوراکی موم نیز شده است.

با این حال شاید یکی از روش های مصرف موم که تقریبا همه در مورد آن نظرات یکسان و مثبتی ارائه داده اند، خاصیت استفاده از موم به عنوان یک آدامس طبیعی است. موم از گذشته تا امروز به عنوان یک آدامس شناخته شده و همواره رقیبی برای سقز به شمار می رفته است. با این حال خواص آدامس موم به عنوان یک آدامس طبیعی بسیار فراتر از خواصی است که از سقز به فرد انتقال پیدا می کند.

در این مطلب قصد داریم به گوشه ای از خواص آدامس موم بپردازیم. آدامسی که به صورت بسته بندی در بازار وجود ندارد و این شما هستید که باید با خرید عسل با موم طبیعی، این آدامس را برای خود و خانواده تهیه کنید. شاید بد نباشد با خواندن این مطلب، بیخیال آدامس های شیمیایی شوید و مضرات آنها را کنار بگذارید. آدامس طبیعی موم زنبور عسل یک فراورده فوق العاده برای سلامت ما انسان ها است.

هضم بهتر به کمک آدامس موم زنبور
یکی از مهمترین ویژگی های هر نوع آدامسی، از آدامس های طبیعی گرفته تا آدامس های شیمیایی، کمک این مواد جویدنی به هضم بهتر غذا در بدن انسان است. بسیاری از افرادی که با مشکل هضم و سوء هاضمه مواجه هستند یا میزان اسید معده آنها تنظیم نیست، با کمک آدامس می توانند نیاز غیرواقعی برای هضم را در معده ایجاد کنند. به همین علت هضم غذاهایی که در معده وجود دارد راحت تر می شود.

به همین علت است که بسیاری از افراد به ویژه بعد از خوردن غذاهای سنگین از آدامس استفاده می کنند. این افراد بر این باورند که آدامس آن ها را سبک تر می کند و هضم غذایشان زودتر اتفاق می افتد. شما هم بعد از خوردن آدامس چنین حسی را دارید؟

آدامس موم نیز به دلیل مکانیسم مشابه، یعنی جویدن و هیچ ماده خوراکی را به معده نفرستادن، به هضم غذا و سبک تر شدن معده کمک می کند. البته تفاوت فاحش استفاده از موم به عنوان آدامس طبیعی با آدامس های شیمیایی این است که این ادامس ها مملو از اسانس، قندهای تصفیه شده و برخی مواد شیمیایی هستند که مضرات فراوانی را برای بدن انسان به همراه دارند. این در حالی است که موم زنبور عسل به هیچ وجه مشکلات بیان شده را نداشته و در مقابل فواید زیادی برای بدن انسان به همراه دارد.

برطرف کردن مشکلات لثه و دهان
یکی از ویژگی های استفاده از موم زنبور عسل به عنوان آدامس طبیعی و بدون ضرر، کمک به برطرف کردن مشکلات لثه و دهان است. اگر به صورت مداوم از موم به صورت جویدنی استفاده کنید، به مرور زمان شاهد کاهش التهاب لثه خواهید بود. برای این منظور حتی می توانید از بره موم نیز کمک بگیرید. یعنی موم زنبور عسل را با بره موم ترکیب کرده و یک آدامس طبیعی ترکیبی درست کنید. این آدامس می تواند به برطرف شدن التهاب های مختلف درون دهان کمک کند.

بسیاری از بیماری های موجود در دهان با استفاده از آدامس موم به ویژه با آدامس ترکیبی موم و بره موم برطرف می شود. البته این به شرطی است که اولا از طبیعی بودن موم اطمینان داشته باشید و بعد هم به صورت مداوم از آدامس موم استفاده کنید.

درمان پلاک دندان با استفاده از موم
برخلاف آدامس های شیمیایی که به دلیل داشتن مواد قندی و اسانس های مختلف باعث پوسیدگی دندان می شوند، آدامس موم می تواند به جلوگیری از مشکلات مختلف دندان مثل پوسیدگی، ایجاد پلاک و... کمک کند.

آدامس موم در دو زمینه به دندان کمک می کند. در مرحله ابتدایی آلودگی های بین دندان ها و آلودگی های نشسته بر روی دندان ها را از بین می برد. چسبندگی و دیگر ویژگی های موم کمک می کنند تا تمامی آلودگی ها از روی دندان برداشته شود. در مرحله بعد به دلیل ویژگی های خاصی که موم دارد، نوعی پوشش روی دندان های شما قرار می گیرد که می تواند از بروز آلودگی ها و پوسیدگی محافظت کند. این ویژگی های موم واقعا فوق العاده است.

موم، آدامسی سالم برای همه
ویژگی دیگری که باعث شده موم به عنوان یک آدامس طبیعی مورد توجه باشد این است که حتی اگر خواص بیان شده در بالا هم اهمیت نداشته باشد، موم یک آدامس طبیعی و بدون ضرر است. حتی بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت نیز می توانند از آدامس موم استفاده کنند. در واقع شما بدون اینکه نگران مضرات آدامس موم باشید، می توانید از جویدن آن لذت ببرید. البته خواص موم خود به خود بر روی شما اثر می گذارند و کاری به اعتقاد شما به این خواص ندارند!

متاسفانه یکی از دلایل عمده فراگیر شدن بیماری های مختلف در دنیا، مصرف مواد غیرطبیعی است. آدامس های شیمیای نیز از جمله این فراورده هایی هستند که استفاده از انواع آن روز به روز گسترش پیدا می کند. این در حالی است که آدامس های طبیعی بدون ضرر بوده و در کنار تفریح جویدن، خواصی را نیز به بدن انسان منتقل می کنند.

آدامس موم زنبور عسل نیز یکی از این آدامس های طبیعی است که خوشبختانه با افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات آدامس های شیمیایی، استفاده از آن دوباره دارد جان می گیرد. به نظر می رسد در سال های اتی شرکت هایی که به سلامتی افراد اهمیت می دهند، اقدام به فراوری و بسته بندی آدامس موم زنبور عسل و عرضه آن به بازار کنند. در این صورت استفاده از موم زنبور عسل نیز به عنوان آدامس طبیعی راحت تر خواهد بود.

 

-